Tatlı Çeşitleri ve Kalori Değerleri

Tatlı Çeşitleri ve Kalori Değerleri

Tatlı Çeşitleri ve Kalori Değerleri

www.yemeksiparisi.com.tr

Ayva Tatlısı:  Ayva ve şeker ile hazırlanır. Genellikle üstüne ceviz eklenir fakat isteğe göre diğer kuruyemiş çeşitleri de eklenebilir. Kalori değeri eklenen şeker oranına göre değişse de 100 gram cevizli ayva tatlısı yaklaşık 170 kaloridir. Ayva tatlısı potasyum minerali açısından oldukça zengindir.

 

Aşure: Çeşitli bakliyatlar, kuru meyveler, kuruyemişler ve şeker ile hazırlanır. Kalori değeri kullanılan malzemelere göre değişir. Şeker yerine doğal tatlandırıcılar kullanılarak diyet aşure de yapılabilir. Geleneksel tarifler ile yapılan 100 gram aşure yaklaşık 313 kaloridir.

 

Badem Ezmesi: İç bademin ezilmesiyle hazırlanan bir tatlı çeşididir. 100 gram badem ezmesi 272 kaloridir.

 

Baklava: Yağ, şeker ve un ile hazırlanır. Baklavanın cevizli veya Antep fıstıklısı yapılabilir. 100 gram cevizli baklava 285 kalori, 100 gram Antep fıstıklı baklava ise 329 kaloridir.

 

Balkabağı Tatlısı: Diyet yapanlar için eşsiz bir lezzet olan balkabağı tatlısının 100 gramı 182 kaloridir.

 

Ekmek Kadayıfı: Kaymak veya dondurma gibi yan ürünlerle ikram edebileceğiniz ekmek kadayıfı tatlısının 100 gramı 177 kaloridir. Toplam kalori değeri hesaplaması için sunumda eklenecek yan ürünlerin kalori değeri de bu değere eklenerek hesaplanmalıdır.

 

Halka Tatlısı: Şeker, un ve yağ ile hazırlanır. 100 gram halka tatlısı 313 kaloridir.

 

Höşmerim: İrmik, peynir, tereyağı ve şeker kullanılarak hazırlanır. 100 gram höşmerim tatlısı 286 kaloridir.

 

Kadayıf: Tereyağı, kadayıf ve şeker ile yapılır. Tel kadayıfın 100 gramı 275 kalori, cevizli kadayıfın 100 gramı 261 kalori, fıstıklı kadayıfın 100 gramı ise 244 kalori değerindedir.

 

Kazandibi: Şekerin karamelize edilmesi ile hazırlanır. Kalori değeri çok düşük olduğu için diyabet hastalar ve diyet yapanlar için en ideal tatlı seçeneğidir. 100 gram kazandibi 130 kaloridir.

 

Kemalpaşa Tatlısı: Geleneksel şerbetli hamur tatlısı çeşitlerinden Kemalpaşa tatlısının 100 gramı 177 kaloridir ve sodyum açısından en zengin tatlı çeşididir.

 

Keşkül: Süt, şeker ve nişasta ile yapılan keşkül tatlısının 100 gramı 125 kaloridir. Diyabet hastalarının ve diyet yapanların tüketebileceği tatlı çeşididir.

 

Muhallebi Çeşitleri: Şeker, süt ve nişasta ile yapılan en lezzetli ve en sevilen süt tatlısı çeşidi muhallebi farklı içerikler ile hazırlanabilir. 100 gram sade muhallebi 155 kalori, kakaolu muhallebi 64 kalori, balkabaklı muhallebi 117 kalori, böğürtlenli muhallebi 84 kalori, vişneli muhallebi 115 kalori, sakızlı muhallebi 124 kalori, çikolatalı muhallebi 131 kalori, sakızlı muhallebi 121 kalori, elmalı muhallebi 57 kalori, kayısılı muhallebi ise 83 kalori değerindedir.

 

Mozaik Pasta: Süt, kakao, şeker ve bisküvi ile yapılan mozaik pastanın 100 gramı 368 kaloridir.

 

Profetirol: Çikolata ile hazırlanan ve hemen hemen herkesin severek tükettiği profiterolün 100 gramı 238 kaloridir ve A vitamini açısından oldukça zengin bir tatlı çeşididir.

 

Revani: Şeker, un ve yağ ile hazırlanır. Sodyum minerali açısından zengin olan revani tatlısının 100 gramı 348 kaloridir.

 

Sütlaç: En sevilen süt tatlılarından sütlaç şeker, pirinç ve süt ile hazırlanır. 100 gram sütlaç 107 kalori değerinde, fırında sütlacın 100 gramı ise 133 kalori değerindedir.

 

Tavukgöğsü: Süt, şeker ve tavukgöğsü ile hazırlanır. Diyet yapanlar ve rejimde olan kişiler için hafif, kalorisi düşük ve lezzetli bir seçenektir. 100 gram tavukgöğsü 96 kaloridir.

 

Tulumba Tatlısı: Un ve şeker ile yapılan tulumba tatlısı önce kızartılır daha sonra şerbetlenerek hazırlanır. Kalori değeri birçok tatlı çeşidine göre daha yüksektir. Bu nedenle kilo problemi olmayan kişilerin tüketmesini öneririz. 100 gram tulumba tatlısı 282 kaloridir.

 

Yoğurt Tatlısı: Sodyum minerali açısından çok zengin olan yoğurt tatlısının 100 gramı 206 kaloridir.

 

 

 


Devam